marți, 12 august 2014

Horo(r)scop

     Iau un ziar...citesc...sau o revistă. Inevitabil ajung la pagina de horoscop. Așa...Hm...Da... nu e de bine. Stau și mă îmbărbătez: poate cei de la tipografie au încurcat zodiile. Sau poate e chestie de interpretare. Trebuie să am eu o viziune...optimistă? Chiar dacă acum pare ceva rău, sigur lecțiile de viață îmi vor prinde bine (chipurile). Nu! Nu! Au încurcat sigur textele la editare... ce știu ei?
     Și pe urmă...revoltă! De ce nu poate și horoscopul ăsta să te sprijine, să te înțeleagă? Planetele de ce nu se aliniază și ele să dea satisfacție tuturor? Să facă și ele un bine, să fie totul organizat. Adică de ce mii de oameni din aceeași zodie trebuie să facă mii de interpretări, când poate fi destul de clar pentru toți. Nu ți se pare că  planetele fac pe interesantele? Că ne țin în ceață doar așa, de amuzament?
    Ei, păi dacă e așa, m-am hotărât: facem o petiție la Șeful Stelar...(știți voi, Managerul Universului), să pună la punct câteva planete! Așa nu se mai poate!
    Să apară clar în horoscop...totul!! De la ora 9, cei din zodia...X dacă spun ceva va fi interpretat greșit. După 9.37 vorbele lor vor fi vorbe de duh (aha, clar îmi țin gura în intervalul menționat, acum e limpede). După 12, femeile pregătesc un ”cardocid” (lichidarea în masă a cardurilor), bărbații trebuie să le dea pierdute (pe femei, sau pe carduri, la alegere - vezi, horoscopul nu este așa de limitativ). După ora 16, femeile trebuie să îi lege pe bărbați la ochi, va fi invazie de imagini flușturatice, cu haine vaporoase și zâmbete tinerești! Pericol de pierdere (a vederii, bineînțeles!!). Să știe omul ce are de făcut, nu să te lași pradă interpretărilor!!!
     Mă gândesc: cum să formulez Petiția în continuare (vrei să semnezi, sau mă lași baltă??): Ține-l pe Marte (suprimă-i vederea cu o cometă ceva sau atrage-l într-o gaură neagră, ca să se mai domolească certurile, conflictele, nervii). O fi el șeful dinamismului în horoscop, dar îl ținem sub supraveghere pe urmă - vitalitatea, curajul, instinctul - dă-le încolo, nu merită menționate.
     Să-l stimulezi puțin - dragă Șef Stelar - și pe Venus (știți că el mereu e ”Gică-contra”, se rotește în sens invers celorlalte planete), o fi el simbol al frumuseții, armoniei și tandreții, dar - atenție! Totul sub control!!
     Și ce dacă Uranus este retrograd?? Trebuie să îmi dea mie viața peste cap??? Ia adu-l pe linia de plutire, ce atâta libertate, luptă contra convențiilor și nesupunere???
     Și Luna asta: toate trebuie să se învârtă în jurul ei: Anul Nou chinezesc, Luna musulmană, fluxul și refluxul - mie una mi se pare că face pe vedeta!!
     Și Saturn! Ei, mă mai chinuie și ăsta cu deciziile cruciale, înțelegerea cauzelor - chestii subtile - ia mai lasă-mă!!
    Ce revelație totuși...un horoscop care să îmi vegheze fiecare mișcare!!! Dar asta e...o perfecțiune haotică!!! Stai puțin, că ar fi groaznic să ni se ordoneze totul în viață, să ne robotizăm. Mecanică pură...unde sunt emoțiile, temerile, voința, neputința, speranța...Groaznic! Ele nu ar mai exista!! Am creeat un HORRORscop!!

    Mă decid!!! Rupem Petiția, o aruncăm în Univers. Hai, Jupiter, hai, Uranus! Libertate!! Mă bazez pe voi să creați un horoscop plin de taine, să plesnească de invidie alte Galaxii...
    Îi fac cu ochiul lui Marte...Scuze!! (el se uită războinic la mine...) Haide, măi, am glumit...ce sunteți retrograde??
    Da, e clar...Suntem atenți la propriul horoscop încât nu vedem că la alte...zodii sunt scrise tristeți, bucurii, necazuri ori împliniri!! Citești și iar citești, ești...prins în propriul horoscop!!! Trist!
    E clar ce îmi doresc, un horoscop care să nu fie perfect, ci un haos încărcat de toate trăirile pe care le-a cunoscut suflarea planetară!! Și vă doresc și vouă asemenea! CONJUNCTURI REUȘITE ȘI UN HOROSCOP IMPREVIZIBIL!!! Cred că e secretul bucuriei de a trăi!

     Pe mai târziu!!

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu