luni, 29 septembrie 2014

Rețetar

     Azi musai să îmi încerc talentele de bucătar...Și când zic musai, e la cererea înfometată a publicului, că eu aș mai evita uneori chestiunea, dar...de!
     Am rețete diferite, rețete scrise în grabă pe bucăți de hârtie cu aromă de vanilie (hârtii pe care, fie vorba între noi, mereu promit că o să le transcriu, dar petele demonstrative și parfumul lor nu îmi dau pace), cărticele, foi de revistă...într-o ușoară dezordine - dar așa doresc eu, mi se pare că sunt mai pricepută când găsesc repede rețeta dorită.
      Chiar dacă știu pe de rost ce și cum, de multe ori scot hârtia cu pricina doar așa, de ”Ce mai faci?”
     Nu vreau să te plictisesc cu încercările mele culinare, dar în mișcarea ochi - mâini - trup, buzele nu se mai mișcă, dar imaginația o ia razna, forțându-mă să nu respect exact cantitățile...să lucrez ”din ochi”. Așa face orice creator?   Creator??
     De pildă...când s-au creat oamenii, după ce rețetă s-a mers: Hoops! Prea mult zahăr! - Nu-i nimic, îl punem în secțiunea ”Deserturi”. Au! Din ingredientele cernute a ieșit ceva cam ...”solid” - la ”Aluaturi” cu el.
     Bun în orice situație, face mereu bine și te alină - la Ciorbe și Supe. Fripturile...da, fripturile sunt norocoase...dar au un cusur: trebuie o tăcută și inteligentă Salată să le stea alături și să le pună în evidență. Sosurile...ei, Sosurile sunt artiști mari, prezintă totul în alte culori și forme. Dar cinstita Tocăniță, cu moralitatea ei intactă - este de preferat uneori (sau de mai multe ori) oricărei fandosite Fusion, care te lasă flămând una-două, deși atunci când apare în fața ta zici că ”ce fericit ești”. Și nici gustul nu e pe înțelesul tău...doar prezentarea e de el! Sau de ea!!
     Ce să mai...pe la Torturi - drumul spre Rai e pavat cu bune intenții. Și Plăcintele...sunt ferme, dar atașate: nu pleacă ele de la tine cu una cu două. Preparatele din Pește: sigur, totul serios, la locul său, fără excentricități...Dar uneori nu îți vine și să sari coarda ori să țopăi prin grădină așa, degeaba?? Păi atunci te duci la Cocteiluri, dar mai rar, că dacă sari prea mult toate ingredientele personale s-ar putea să se...tulbure. Și te mai transformi și în Limbă cu măsline...
     Gustările  reci sunt defavorizate prin denumire...Păi nu te salvează ele mereu, sunt prompte și te susțin (într-adevăr, într-un stil mai rezervat). Da, se alintă acum Gustările calde... Sunt bune, dar sunt mai pretențioase, nu știi niciodată dacă te frigi cu ele!
     Mă opresc din bucătărit...Eu unde mă încadrez oare?? Uneori alin, uneori plâng, uneori cânt...uneori tac, ori mă pierd în platitudinile vieții. Pe urmă, deodată, mai țopăi, fac lucruri nebunești (mai ales la capitolul cheltuit aiurea - asta cred că nu e la nicio rețetă - o trecem la Risipă). Unde, unde sunt...nu îmi găsesc secțiunea potrivită mie...și când mă gândesc și la cei din jurul meu, nici pe ei nu îi regăsesc într-un singur loc. Dulce, sărat, amar...(uneori eu pot fi și o acritură de mi se strepezesc dinții). Uite, m-am luat cu imaginația și am încurcat rețetele, am amestecat  Cartea de Bucate...
     Știu de ce nu mă regăsesc...și nici tu...fiindcă de multe ori ești meniul complet, ...cu de toate, depinzi de foamea celorlalți, dar și de ingredientele pe care le ai în clipele importante ale vieții....Lucrezi cu ce ai! Nu e un lucru rău...găsesc chiar fericit momentul când poți să îți asumi alte rețete...Face bine un meniu variat, nu??? Da, asta e, Meniul Complet!

Vă doresc meniuri cât mai reușite și uimitoare!


Pe mai târziu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu