vineri, 5 septembrie 2014

Cutia de valori

     În serile din urmă am tot privit la tv...meciuri de tenis -  miză mare, monșer! Oricum, competiție, nu glumă!! Abnegație, devotament, luptă, sacrificiu, efort și, la sfârșit - dulceața victoriei, pusă pe stratul disimulat de dezamăgire a celui care a pierdut (”c-așa-i în tenis!!”).
     Pe urmă, în noianul de sentimente ale gladiatorilor din arenă, toată lumea care este hrănită, distrată, captivată, se ridică...spectatorul pleacă. Și-a încărcat bateriile, își vede de viața sa, iar jucătorul se va întoarce la rutina lui, la trudă.
     Mă identific și cu spectatorii, și cu luptătorii (nu la acel nivel, nu - nu am aroganța asta -  dar uneori bătăliile mele interioare sunt la fel de epuizante ca a celor despre care v-am vorbit).
Și tu ești un jucător!!! Zi de zi! După joc, spectatorii din arenă se ridică tăcuți. Nu le mai pasă (normal, fiecare cu viața lui, cu lupta lui). Stai cu broboanele de sudoare pe frunte, extenuat, cu privirile obosite...Meciul a fost bun...dar tu cum mai ești?? Dar e problema ta și doar a ta...Întrebarea e: La ce te întorci???
     Și mă întreb: unde se întoarce, unde se ”reculege” fiecare? Trebuie că este un loc special, unic, personal...ca o cutie imaginară. O cutie de valori!!!
     Fiecare cred că are propria cutie de valori (nu cred, sunt sigură) cu fascinanta ”recoltă”: cea mai frumoasă zi, cel mai fericit moment, fluturii din stomac, primii pași ai copilului, primul sărut, primul cuvânt al persoanelor iubite, o atingere blândă, o privire cât o mie, un ”te iubesc” nerostit dar știut, un gest dumnezeiesc...cutia de valori a fiecăruia. Mergi orbește în viață, mai dai o fugă la cutia de valori!! Deschizi...îți amintești, zâmbești, te remontezi, închizi și știi că acolo undeva această magică cutie te așteaptă orice ar fi - și e numai a ta! NIMENI nu ne poate lua cutia de valori...Doar să fie la loc sigur, să să nu intre vreun hoț și să fure...Să fure?? Nu ar avea ce să facă cu prada, dar pentru tine nu e prea bine...Așa că ai grijă unde îți ții cutia de valori!
     Hm! Ce cifru să punem?? Eu una aș alege un cifru ușor: Viața, Suflet, Eu...Nu-ți complica existența cu vreun cifru complicat pe care cumva să îl uiți, Doamne-ferește să nu mai poți deschide cutia ta de valori doar de dragul unui cifru simandicos și exagerat...
     A!! Să nu uit! Am observat că rezistă mai bine în cutia cu pricina lucrurile firești, profunde. Nimicurile strălucitoare care ne iau ochii zi de zi - roluri, putere, vanitate - nu rezistă, și de câte ori deschizi cutia ele sunt tot mai neînsemnate și mai ruginite...Nu știu de ce încărcăm cutiile noastre cu toate tinichelele!!!
     Ce vreau să vă spun...Adunați cu grijă și spor la treabă!!!

PS  Tu unde îți ții cutia de valori?? Spune-mi și mie un loc sigur!! Până una-alta aș vrea să fie în siguranță, să nu o pierd!


Pe mai târziu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu