duminică, 26 ianuarie 2014

Oglindă, oglinjoară

     Oglindă, oglinjoară, cine e cea mai frumoasă din țară?...
     Oglinda mea de-acasă e nelipsită din viața mea, e ca o bună prietenă...Mă cunoaște cel mai bine, mai bine decât mama, sora, cea mai bună prietenă. Oglinda aceasta mă știe cum sunt: mă recunoaște dintr-o uitătură dacă sunt obosită, tristă, fericită, mulțumită sau chiar și atunci când doar vreau să mă strâmb la viață, ea mă ghicește, știe...în muțenia ei. Expresia ei spune totul.
     Am totuși o ...dilemă, morală să îi spunem. Când sunt aiurea, în plimbare sau pe oriunde, mă frământ la gândul Oare să mă privesc în alte oglinzi, să îmi trădez oglinda?? Căci dacă DA, poate mă ajută, mă schimbă, mă înfrumusețează, dar poate - vai! - să îmi taie curajul, să mă demoralizeze, să îmi pierd imaginea știută și să mi se amestece imaginile. Dilemă, dilemă...Ce periculoase pot fi alte oglinzi! De ce nu pot fi toate ca oglinda mea de acasă?
     Și totuși, uneori îmi trădez oglinda, o abandonez, o ignor. Uit de ea, mă prefac că nu o văd (trebuie, e o chestiune de supraviețuire!). Însă, invariabil, mă întorc la ea, e ca o ancoră a sufletului meu.
     Voi cum stați cu oglinzile? Cum merge relația voastră? Aha... Deci așa! Dar cu cele care deformează? Vă amuză, vă uimesc, vă irită? Cum vă păstrați calmul când în oglindă vedeți altceva decât știți voi?
     Vreau să vă mai spun că oglinda mea (și nu e o critică la adresa ei) este foarte principială. Când are ceva de spus, păi spune! Criteriul în viață: fără menajamente! Vă întreb, oare toate oglinzile sunt la fel?
     Ei, dar nu aș vrea să o critic prea mult. Chiar dacă uneori e o dură, alteori devine prietenoasă și - cât îmi place - câteodată îmi face complimente (în ultimul timp din ce în ce mai rar, deh! - obișnuința...), m-am învățat cu ea. Mărturisesc faptul că sunt în urmă cu mai toate ce am de făcut, dar măcar un lucru e sigur: îmi păstrez oglinda cât mai curată! Te bănuiesc că și tu ai o oglindă care seamănă cu a mea...
     Și cine nu are o oglindă, să-și cumpere! (cu mâna lui, în niciun caz cadou!)
     Pe mai târziu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu