vineri, 31 ianuarie 2014

Reclama (ta)

     Stau și mă uit la reclame... Absentă...Pauze între filme, emisiuni sau, pur și simplu, să mai vedem -  ce?...Reclame. De multe ori mă fură peisajul. Doamne, vreau și eu viață ca în reclame! Locurile dureroase îmi pulsează (fix în zone bine stabilite)? Se duce un medicament minune exact acolo, și în mai puțin de două minute un rânjet satisfăcut e pe fața chinuitului...
     Sau, vai ce îmi place!... Ridici sticla de șampon - cam cât? Maxim până în dreptul nasului, și nu știu cum, poate din cauza mirosului sau ambianței perfecte, părul începe să crească, să se îndesească, să strălucească de crapă de invidie toate femeile? Hai, că asta a fost ușor!
     Ah, însă cel mai mult îmi doresc să fie ca atunci când, în absolut toate diminețile din reclame, oamenii au hainele perfect întinse. Cred că au călcat toată noaptea la ele, nu știu, că nu mi se arată, dar vreau și eu! Să mi le calce toată noaptea și mie cineva! Vă rog!!??
     Și mâncărurile...Hm...Da, mâncărurile. Nici nu trebuie să știi ceva bucătărie, pui niscaiva condiment sau ceva (oricum la îndemână) și ai ajuns în Rai, gustul e perfect, toată lumea închide ochii (sau își dă ochii peste cap, mă rog!) și zâmbește prostește. E fericit! da, da, e exact ce îmi trebuie, era așa ușor să îi faci pe ceilalți fericiți și eu nu am știut până acum!
     Ei! Dar mă simt și foarte vinovată, căci mi-am chinuit copilul cu diferite tratamente care mai de care mai acide, și tot ce trebuia să fac era să bat ușor într-o sticlă sau ceva, și totul dispărea ca prin farmec. Iartă-mă, copile, pentru ignoranța mea. Și mâinile mele au suferit crunt, dar cine știa că trebuie doar să fluieri ori să bați din palme și casa ți se făcea lună în doar două minute, fără chin, fără muncă... Omul cât trăiește învață!
     Doar reclamele la bere sunt (sau încearcă să fie) ceva mai amuzante, dar suspectez că sunt făcute sub influența alcoolului. Care e reclama(ta)?
     Nu pot să trec cu vederea însă cum poți deveni vedetă (aviz amatorilor). Dacă nu v-ați prins, vă spun secretul lor: au mâncat, băut sau folosit ceva care i-a adus în top! Adică, mesajul: Dacă faci chestia asta ajungi ca mine! Da, reclamele trebuie să prezinte perfecțiunea, pentru că își condensează viața în doar două minute...
     Toate trăiesc două minute. Dar viața noastră nu este doar asta. Ce bine totuși că nu trăim în reclame, căci viața nu trebuie să fie perfectă pentru a fi viață cu adevărat! Nu! Trebuie trăită intens, cu bune, rele, necazuri, bucurii, toată povestea ta. Povestea TA! O...narațiune completă, care trebuie (musai) să aibă personaje pozitive și negative, trăiri de toate culorile, punct culminant, lupta binelui cu răul sau triumful binelui asupra răului (când și când, nu este obligatoriu), ai nevoie de povestea ta, nu de viață perfectă de două minute.
     Pfu! Două minute! Fugiți de perfecțiune! De perfecțiunea vieții...asta e doar la reclame, căci dacă te uiți foarte atent în spatele reclamelor se ascund multe drame. Trăirea intensă ne scapă de perfecțiune! Ce bine! Ce bine!!!
     Da, cred acum cu tărie că nu degeaba s-a iscat expresia E prea frumos ca să fie adevărat! Așa e. Perfecțiunea va fi mereu un semn de întrebare.
   
     Pe mai târziu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu